14/09/2008

St Louis

Gisterenavond nog een pina colada gedronken en daarvoor lekker en veel gegeten! Wel weer niet zo super goed geslapen... Vanmorgeno ntbeten met een ananassapje! mmmmm!!!

Dan is Amadou ons komen oppikken om naar la langue de barberie te gaan. Onderweg aapjes gezien en 't een en 't ander te weten gekomen over spirituele bomen met slechte gesten en zo.

Dan aangekomen en de pirogue (zo'n bootje van hier) op. Anderhalf uurtje varen en vogels zien. Ik zelf vond het best leuk, anderen vonden het dan weer saai.

Terug in het hotelletje lekkere 'croque monsieur' gegeten (gemaakt met stokbrood). We wouden na de middag naar het centrum gaan, maar het was ons wat te warm, dus hebben we eerst wat gezwommen! Zelfs dat was warm, maar deed toch deugd! Had me uit de boekencollectie van het hotel een franse Lucky Luke (nitroglycerine) genomen en heb in de schaduw wat zitten lezen met af en toe een verfrissende plons in het water.

Om 17u taxi's genomen naar het centrum, een hele belevenis op zich met die wrakken van auto's hier. Komen precies allemaal recht van het autokerkhof! Kapotte ramen, spiegels, zetels, carosserie, ... het enige wat die dingen toevallig nog doen is rijden!

In het centrum waren we nog maar net uitgestapt of we waren al omsingeld door allemaal mensen die wel iets wouden verkopen... op de duur is dat dus echt wel irritant, je kan nooit eens rustig je gangetje gaan of gewoon rustig naar iets kijken. Enfin, ze zijn ons dus de hele tijd blijven volgen!

Nog wat geld gewisseld, kaartjes gekocht en dan een kettinkje gekregen als teken van vriendschap van iemand... yeah sure, uiteraard werden we later naar zn winkeltje geleid en was het natuurlijk de bedoeling dat we iets zouden kopen. Nu ja, die had dus écht wel niets wat ik ook maar een beetje mooi vond, dus wou mn kettinkje gewoon terug geven (was niet eens mooi), maar dat wou hm dan toch ook weer niet... enfin, echt vervelend.

Dan naar de markt (nog steeds met een bende verkopers achter ons aan) 'toubab' 'toubab', enorme drukte, enorm lawaai. Niet echt aangenaam, maar zeker eens de moeite om te doen! Tot we dan een hele drukke straat moesten oversteken en Evelien haar GSM gestolen werd... Het was iemand met iets wit aan, maar ja, nog even gezocht en naar die gsm gebeld, maar te vergeefs natuurlijk... pfff!

Nog enkelen een outfit gekocht voor de discotheek vanavond en weer enkele wrakken in, terug naar het hotel waar er lekker pizza op ons stond te wachten.

Dan nog een plonsje in het zwembad en ondertussen zijn Babou, Etienne en Modou ook terug bij ons (de mannen van op de boot in Sine Saloum in het begin van onze reis). Ze hebben hun djembe's bij en de sfeer zit er weer dik in! Toch pas ik sevens voor de disco! Ben moe en geef er niets om. Griet gaat ook niet mee.

Beetje proberen bij te slapen dus! Morgen dagje vrij, misschien ga ik met Evelien beeldhouwen! slaapwel!